همه قوانین شرکت آلیار منطبق با قوانین جمهوری اسلامی ایران، قانون تجارت الکترونیک و قانون حمایت از حقوق مصرف‌کننده است و متعاقباً کاربر نیز موظف به رعایت قوانین مرتبط با کاربر است . چنانچه تغییری در قوانین صورت گیرد در همین قسمت از سایت اعلام خواهد شد . قوانین اختصاصی شرکت آلیار ، قوانین ثبت سفارش و خرید، ارسال کالا و هزینه ارسال، برگشت کالا (مرجوعی) و قوانین مربوط به حفظ حریم شخصی می‌باشند که لازم است مشتریان پیش از خرید یا عضویت در سایت آلیار ، تمامی آن‌ها را مطالعه نمایند.
قوانین ثبت سفارش و خرید
ثبت سفارش و استعلام:
با توجه به این‌که موجودی و قیمت کالاهای فروشگاه اینترنتی آلیار در طول زمان در حال تغییر می‌باشند، برای انجام خرید لازم است مشتریان ابتدا استعلام قیمت و موجودی نمایند. به‌طورمعمول حداکثر ۲ ساعت پس از ثبت سفارش، پاسخ استعلام و مهلت زمانی برای تکمیل سفارش برای مشتریان ارسال می‌گردد. پس‌ازآن مشتریان فرصت خواهند داشت تا در مهلت مقرر سفارش خود را تکمیل و نهایی نمایند. چنانچه مشتریان در مهلت مشخص‌شده سفارش خود را نهایی نفرمایند، سفارش آن‌ها ناتمام تلقی شده و دیگر امکان نهایی کردن آن را نخواهند داشت.
در این موارد چنانچه مشتری تقاضای فعال‌سازی مجدد سفارش را داشته باشد و کماکان کالا در فروشگاه موجود باشد، مجدداً مهلت تکمیل به مشتری داده خواهد شد.
نهایی کردن خرید:
پس از ورود به‌حساب کاربری خود و انتخاب کالاهای موردنظر و اضافه کردن آن به سبد خرید مرحله ثبت خرید و پرداخت صورت می‌گیرد. اگر پیش از وارد شدن به‌حساب کاربری خود در سایت آلیار کالاهای موردنظرتان را به سبد خرید اضافه کرده باشید، باید در مرحله «ورود به سایت» با واردکردن نام کاربری و رمز عبور خود، وارد سایت ‏‌شوید. اگر عضو سایت آلیار نیستید می‌‏‏توانید به‌راحتی در چند ثانیه و با واردکردن ایمیل و مشخصات فردی خود، حساب کاربری خود را ایجاد کرده و سپس سبد خرید خود را ثبت کنید. پس از تکمیل مراحل خرید، سفارش شما ثبت و آماده پردازش خواهد شد.
نکته ۱: اگر می‌خواهید بدون ثبت‌نام در سایت خرید کنید باید تمام اطلاعات درخواستی را وارد کنید.

نکته ۲: در شهر تبریز پرداخت‌ به‌صورت اینترنتی یا درب منزل صورت می‌گیرد. برای بقیه شهرستان‌ها پرداخت فقط به‌صورت اینترنتی انجام خواهد گرفت.

نکته۳: اگر قیمت محصولی با قیمت روز بازار اختلاف فاحشی داشته باشد و یا  از جانب آلیار اشتباه وارد شده باشد، آلیار امکان لغو آن خرید را دارا میباشد و مبلغ مورد نظر به مشتری عودت داده خواهد شد .

نکته۴: جهت حمایت از حقوق مصرف کننده، راجع به اجناس مصرفی مورد نیاز عامه مردم، در صورت مشاهده ی خریدهای غیر متعارف ( بیش از حد مجاز ) امکان لغو فاکتور از جانب فروشگاه اینترنتی آلیار وجود دارد.
نکته۵:   طبق قوانین فروشگاه اینترنتی آلیار، برای خریدهای بالای ۲ کیلوگرم، متناسب با وزن کالا “هزینه حمل و نقل” دریافت خواهد شد. (طی تماس تلفنی) .

این قانون شامل خریدهای شهر تبریز نمی باشد.

قوانین ارسال کالا و هزینه ارسال
ثبت سفارش در فروشگاه اینترنتی آلیار در تمامی ساعات شبانه‌روز و هفت روز هفته امکان‌پذیر است. ارسال سفارش نیز در تمامی روزهای هفته انجام می‌گیرید.
   در شهر تبریز
تحویل سفارش‌ها، مطابق با بازه زمانی انتخاب‌شده توسط مشتریان هنگام ثبت سفارش می‌باشد و سفارش‌‌‌‌هایی باارزش بیش از ۵۰۰۰۰ تومان، رایگان ارسال می‌شوند.برای سفارش‌های زیر ۵۰۰۰۰ تومان، هزینه ارسا ل ۳۰۰۰ تومان، خواهدبود.
در سایر استانها
هفت روز هفته، سفارش‌های ثبت‌شده قبل از ساعت ۱۲ ظهر در همان روز تحویل پست داده می‌شوند. سفارش‌هایی که بعد از ساعت مذکور ثبت شوند، روز بعد تحویل پست خواهند گردید. همچنین برای سفارش‌های کمتر از ۱۰۰٫۰۰۰ تومان، مبلغ۹٫۰۰۰ تومان، هزینه حمل و ارسال و همچنین برای سفارش‌های بیش از۱۰۰٫۰۰۰ تومان ،ارسال رایگان در نظر گرفته‌شده است. در روزهای ویژه مانند جشنواره‌ها یا روزهای پایانی سال به دلیل ازدحام زیاد، با توجه به روش سفارش و محل دریافت کالا، زمان ارسال متغیر خواهد بود.
نکته:
۱- بعد از نهایی کردن سفارش این امکان برای کاربر فراهم‌شده است تا روز و بازه‌ی زمانی ارسال سفارش خود را انتخاب نماید و خرید خود را در زمان انتخابی تحویل بگیرد.
۲- پس از تحویل سفارش به پست، زمان تقریبی دریافت سفارش ارسالی بنا به محدوده جغرافیایی و مقصد سفارش بین ۱ تا ۴ روز کاری است. .
۳-برخی از کالاها در فروش‌های ویژه و طرح‌های تشویقی، ممکن است فقط از طریق پست پیشتاز ارسال شوند، که این موضوع در هنگام ثبت سفارش به اطلاع کاربر می‌رسد.
۴- در صورت بروز هرگونه مشکل در پردازش نهایی سبد خرید، که از جانب شرکت آلیار باشد (مشکلاتی از قبیل اتمام کالا یا هر مورد دیگر) مبلغ پرداخت‌شده طی ۲۴ ساعت کاری به‌حساب مشتری واریز خواهد شد. اگر در پردازش نهایی سبد خرید، مشکل از جانب خود مشتری باشد (برای مثال مشتری بخواهد از خرید انصراف دهد) مبلغ پرداخت‌شده طی ۴۸ ساعت کاری به‌حساب مشتری واریز خواهد شد .
قوانین برگشت کالا(مرجوعی)
طبق ماده ۳۷ قانون تجارت الکترونیکی در هر معامله از راه دور مصرف‌کننده باید حداقل هفت روز کاری، وقت ‌برای انصراف (‌حق انصراف) از قبول خود بدون تحمل جریمه یا ارائه دلیل داشته باشد.‌ تنها هزینه تحمیلی بر مصرف‌کننده، هزینه بازپس فرستادن کالا خواهد بود تنها هزینه تحمیلی بر مصرف‌کننده هزینه باز پس فرستادن کالا خواهد بود . (هزینه باز پس فرستادن کالا تنها در صورت انصراف از خرید بدون معیوبی کالا می‌باشد در موارد غیر که متعاقباً اعلام خواهد شد هزینه آن نیز بر عهده شرکت آلیار خواهد بود.)
شروع اعمال حق انصراف به ترتیب زیر خواهد بود :
الف) درصورت فروش کالا، از تاریخ تسلیم کالا به مصرف‌کننده و درصورت فروش خدمات، از روز انعقاد
توجه ۱: انصراف از خرید و درخواست مرجوعی به کالایی تعلق می‌گیرد که باز نشده باشد، هیچ‌گونه دخل و تصرف، باز کردن بسته‌بندی اولیه، پلمب، برچسب‌ها و حتی نایلون وکیوم و شیرینک، امکان مرجوع کردن را از بین خواهد برد حتی اگر از کالا استفاده‌نشده باشد. همچنین اگر کالا به‌ همراه هدیه فروخته‌شده باشد، بازگرداندن هدیه همراه آن نیز الزامی است .
توجه ۲: طبق ماده ۴۱ قانون تجارت الکترونیکی تأمین‌کننده می‌تواند کالا یا خدمات مشابه آنچه را که به مصرف‌کننده وعده کرده تحویل یا ارائه نماید مشروط بر آن‌که قبل از معامله یا در حین انجام معامله آن را اعلام کرده باشد .
توجه ۳: در موارد زیر طی ۲۴ ساعت پس از دریافت کالا باید به واحد خدمات پس از فروش آلیار اطلاع داده شود تا مشمول مرجوعی کالا شود.
۱- آسیب‌دیدگی در اثر حمل‌ونقل، ایجاد شده باشد . در صورت تائید ، شرکت حمل‌کننده مسئولیت جبران خسارت را خواهد پذیرفت. عودت زمانی صورت می‌گیرد که کارتن بسته‌بندی کالا به صورت قبل موجود باشد و هیچ‌گونه آسیبی به آن وارد نشده باشد در غیر این صورت امکان عودت وجود ندارد.
۲- آسیب‌دیدگی یا ایراد فیزیکی و ظاهری داشته باشد. عودت زمانی صورت می‌گیرد که کارتن بسته‌بندی کالا به صورت قبل موجود باشد و هیچ‌گونه آسیبی به آن وارد نشده باشد در غیر این صورت امکان عودت وجود ندارد.
۳- اگر کالای خریداری شده از نظر مشخصات یا ظاهر فیزیکی با اطلاعات وب‌سایت مغایرت داشته باشد . وجود مغایرت برمبنای مشخصات کالا و مشخصات فنی ثبت‌شده در وب‌سایت است. ممکن است عکس ظاهری دارای جزئیات اندکی با کالای اصلی داشته باشد. اگر تشخیص مغایرت از روی بسته‌بندی امکان‌پذیر است از باز کردن بسته خودداری شود.
توجه ۴: در موارد زیر طی ۷ روز پس از دریافت کالا باید به واحد خدمات پس از فروش آلیار اطلاع داده شود تا مشمول مرجوعی کالا شود.
۱- اگر کالای خریداری شده، ایراد یا اشکال فنی داشته باشد . عودت زمانی صورت می‌گیرد که کارتن بسته‌بندی کالا به صورت قبل موجود باشد و هیچ‌گونه آسیبی به آن وارد نشده باشد در غیر این صورت امکان عودت وجود ندارد.
۲-این سرویس اشکال‏‏‌های فنی و ظاهری (شکستگی، خط و خش و مانند آن روی بدنه کالا و قطعات تزئینی) که در اثر استفاده نادرست کاربر از کالا ایجاد شود را شامل نمی‏‏‌شود. استفاده نادرست پس از تحویل کالا مواردی مانند حمل‌ونقل و جابجایی، نصب و راه‌اندازی، تنظیمات، کاربرد غیرمعمول، نگهداری و استفاده‌ی غیر و متفاوت با توصیه سازنده کالا (قیدشده در دفترچه راهنمای کالا) را شامل می‌شو د
توجه ۵: ارسال مایعات مختص شهرستان تبریز می باشد. ضمنا در صورت تقبل هزینه حمل از سوی خریدار محترم، ارسال کالاهای مذکور امکان پذیر خواهد بود.
ب) حق انصراف مصرف‌کننده در مواردی که شرایط خاصی بر نوع کالا و خدمات حاکم است اجرا نخواهد شد.
۱-کالاهایی مانند مواد غذایی و کالاهای فاسد‌شدنی می‌باشد، امکان مرجوع نمودن کالاها وجود ندارد.
۲- لوازم شخصی و بهداشت و مراقبت، لوازم بدن‌سازی و سنجش سلامت به دلیل رعایت نکات بهداشتی و شخصی و طبیعت خاص فروش این‌گونه کالاها، این گروه شامل مهلت تست ۷ روزه نیستند.
۳- پوشاک و کفش ، به دلیل رعایت نکات بهداشتی و شخصی و طبیعت خاص فروش این‌گونه کالاها، این گروه شامل مهلت تست ۷ روزه نیستند . برای تعویض سایز این موارد تا ۶ ساعت از تحویل کالا درخواست خود را به امور پشتیبانی آلیار اعلام نمایید. پوشاک و کفش باید سالم و نو و عاری از هرگونه کثیفی و لکه و غیره باشد.
قوانین حفظ حریم خصوصی مشتریان
حفظ حریم خصوصی افراد حقیقی و حقوقی برای آلیار از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. بدین منظور آلیار تعهد دارد تا از حریم خصوصی کاربر حفاظت کرده و از هر فناوری جدیدی در راستای ایجاد بستری امن برای کاربران خود استفاده کند . به این منظور جهت خرید، ثبت سفارش و پیگیر‌ی‌های بعدی برای ارسال سفارش‌ها و قطعیت ثبت سفارش، طبق قوانین مندرج در سایت، اطلاعاتی را از کاربران خود درخواست می‌کند. تمامی اطلاعاتی که مشتری در پروفایل خود ثبت می‌کند، تنها راه ارتباطی آلیار با کاربر بوده و مکاتبات و پاسخ‌های شرکت از طریق آن‌ها صورت می‌گیرد لذا خواهشمند است که اطلاعاتی اعم از شماره تماس، آدرس پستی و ایمیل را صحیح و بدون نقص وارد نمایید. حفظ و نگهداری از رمز عبور به عهده کاربر است، پس رمز کاربری خود را در اختیار شخص دیگری قرار ندهید .
ثبت و دسته‌بندی کلیه‌ی اطلاعات مندرج در سایت به‌صورت محرمانه نزد آلیار باقی‌ می‌ماند و موارد مذکور در اختیار هیچ سازمان و یا فردی قرار نمی‌گیرد و غیرقابل‌انتقال است .
آلیار می‌تواند در صورت نیاز یا بروز مشکل نظر، نقد، پیام و یا محتوای ارسال‌شده توسط کاربر را در چارچوب قوانین سایت ویرایش نماید. همچنین اگر محتوای مذکور مشمول مصادیق محتوای مجرمانه و یا مغایر با اهداف و قوانین وب‌سایت باشد از اطلاعات ثبت‌شده کاربر برای پیگیری قانونی استفاده می‌شود.
  تماس با ما:
تلفن: ۴۱۴۵-۰۴۱
دورنگار: ۳۶۶۶۹۲۳۵-۰۴۱
پاسخگویی ۲۴ ساعته، ٧ روز هفته
دفتر مرکزی و مرکز امور مشتریان: استان آذربایجان شرقی-تبریز-کوچه استاد عماد سوم – خیابان شهید محمد پور صبور – پلاک ۱۲